Monday, April 4, 2011

Salahkan Ku Jangan Salahkan Mu..

Hari ini dimulakan dengan bismillahirrahmannirrahim...

Penat ujung minggu tidak sempat lagi nak keringkan dah pagi-pagi tak cukup mood tapi life need to look forward...

Macam biasa, bawa kereta pergi kerja dengan housemates..Pagi pun tak ceria tapi at least manage to maintain my mood but still affect others. Penat lah nak layan so teruskan hari macam biasa. Alhamdulillah dapat duit claim (tak ada lah banyak sangat) tapi bersyukur ada rezki. Haha...tengahari sempat makan McD (selagi mampu nak merasa). Masa pergi McD pun sempat gak gaduh muka dengan budak motosikal (bukan apa, dia parking dekat tempat kereta dan kebetulan aku nak masuk parking dia pun parking dekat situ tapi disebabkan dia nampak aku pun selambe je masuk belakang dia - terus dia gerak ke tempat lain)...haha ini yang time gaduh muka tu...dia dan gf dia pandang-pandang dan jeling-jeling kami so apa lagi pandang dan jeling gak lah (aku kalau marah perangai agak menyampah gak lah)..Sorry, this parking is meant for cars not motorcycles. Bukan lah nak berlagak tapi banyak je tempat parking motor dekat situ so just follow the rules lah (setiap manusia dilahirkan dengan akal fikiran yang hebat maka janganlah disia-siakan). Anyway, hal ni kecik je so lupakan jelah..Lepas makan balik ofis dan sambung buat kerja.

The best part yet to come..Lepas makan sure la mengantok, sempat juga lah lelap dalam 10 minit dan tetiba ada orang bagi tahu kereta kena saman (sebab parking dekat garisan kuning - luar bangunan ofis)..apa lagi terus mengamuk gak lah sebab seharian I am not in the right mood and suddenly (rezki aku) kena hari ni. Ok lah panas membara sebab dah lah bulan ni nak hantar kereta pergi servis (duit) dan kena pula bayar saman (duit lagi) dan yang paling best skali aku baru teringat road tax stiker tak tampal lagi (duit lagi dan lagi) padahal dah 2 minggu mak post tapi aku ni lalai so this is my mistake...Sakit hati dan tidak mampu sedih aku lelap kejap (pening kepala). 

Balik baru pergi dekat kereta (tak ada mood nak pergi tengok kertas saman  tadi) dan seperti yang disangkakan memang kena 2 saman...hehehe...well, mood dah macam nak menyumpah-nyumpah tapi be cool...hahaha...housemates pun mampu kesian kan dan sedih kejap...

Yang sedih sekali adalah nak cerita dekat orang yang terdekat/ tersayang/ terapat pun susah. Susah sangat nak cerita sebab nanti mereka tidak faham. Sedih lagi kalau benda yang nak sangat diceritakan tapi xdapat atau xmampu untuk diceritakan. Aku tidak suka nak menyusahkan orang lain tapi akhirnya aku tetap akan menyusahkan orang lain gak. Ditambah lagi dengan sifat aku yang ego dengan pendirian sendiri tapi sebenarnya dalam hati hendak sangat orang membantu aku. Orang terdekat/ tersayang/ terapat aku pula jenis malas nak layan aku so bila aku cakap tidak perlu lah tolong so keputusan mereka pun tidak perlu lah bantu aku. *Sigh*

Jadi, apa-apa buat sendiri tangung.

1 comment:

  1. naza im your follower...ni blog baru. password lupa. bole takkk. hehe sabar la darl. kalau nak mintak tolong, better cakap je jangan malu2.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...